Întârzierile în transportul containerelor și costul ridicat al transportului aerian continuă să favorizeze trenul dintre China și Europa, care în primul trimestru al lui 2021 a atins un nou record. Potrivit datelor publicate de China State Railway Group, 3.398 de trenuri de marfă au circulat de-a lungul rutei China Railway Express din ianuarie până în martie, o creștere de 75% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce în întregul 2020 au circulat 12.406 trenuri. Potrivit agenției Nikkei Asia, această rută de cale ferată a devenit acum „o alternativă mai ieftină și mai rapidă pentru transporturile de tot felul, de la mașini la bunuri de uz casnic, din China până în Europa”.

Trenul devine, de asemenea, protagonistul transportului combinat cu cel naval (în special din Japonia și Coreea de Sud) și chiar cu cel aerian. Nikkei Asia raportează, de asemenea, cazul mărfurilor transportate cu avionul din Japonia către aeroporturile chineze Changsha sau Xi’an, unde transporturile sunt încărcate în trenuri către Europa, cu o reducere notabilă a timpului: de la 40 de zile pe mare, la 20 – 30 de zile ( în funcție de destinații) pe avion şi tren.

Trenurile cu containere circulă pe China Railway Express de zece ani. Primele călătorii au adus computere din sud-vestul Chinei în Germania, în timp ce astăzi transportă diferite tipuri de mărfuri în 160 de locații din 22 de țări europene. Din 2011, cota de piață feroviară în transportul de mărfuri din China către Europa a crescut astfel de la 0,4% la 4% în 2020 (în termeni de valoare) și de la 0,6% la 2% în termeni de volum. În această perioadă au circulat aproximativ 40.000 de trenuri, transportând mărfuri în valoare de 200 de miliarde de dolari.

O contribuție notabilă a avut pandemia de Covid-19, care a afectat căile maritime, atrăgând o creștere semnificativă a tarifelor de transport și întârzieri severe la debarcările în porturi. Surse oficiale chineze estimează că 94.000 de tone de materiale sanitare au călătorit de-a lungul acestei rute de la începutul pandemiei.

Cu toate acestea, transportul feroviar între China și Europa se va confrunta cu două provocări majore, cauzate de propriul succes. Primul provine din reducerea treptată a subvențiilor oferite de guvernul chinez pentru dezvoltarea conexiunii terestre, care o fac competitivă. Aceste subvenții, deși reduse, vor continua încă un număr de ani, dar conform planurilor Beijingului vor tinde către zero. A doua provocare se referă la blocarea terminalelor feroviare, aflate deja în pragul saturației.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut