Dificultățile de aprovizionare din Orientul Îndepărtat din cauza crizei globale a containerelor au făcut ca unele comenzi să fie transferate în Turcia. Acest lucru a avut un ușor efect pozitiv asupra exporturilor, este de părere Albert Saydam, președintele Asociației Industriei de Aprovizionare din Sectorul Auto din Turcia (TAYSAD).

Potrivit datelor Asociației Exportatorilor din Industria Auto Uludag (OIB), exporturile de automobile au scăzut în noiembrie cu 6%, până la 2,5 miliarde de dolari. În aceeaşi lună, exporturile industriei de aprovizionare au crescut cu 13,5% și au ajuns la 1,29 miliarde de dolari, în timp ce exporturile de autoturisme au scăzut cu 17%, până la 834 de milioane de dolari.

Președintele Consiliului de Administrație al OIB, Baran Çelik, a declarat: „În ciuda declinului de luna trecută, industria auto a atins o cifră peste media din acest an, cu exporturile sale de 2,5 miliarde de dolari. Exporturile industriei de aprovizionare au crescut cu două cifre luna trecută, în timp ce exporturile de autoturisme și autovehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu două cifre. Media de export a industriei noastre, care a fost de 30 de miliarde de dolari în ultimii trei ani de dinainte de pandemie, a scăzut la 25,5 miliarde de dolari anul trecut din cauza pandemiei. Plănuim să încheiem anul acesta cu aproximativ 29 de miliarde de dolari în exporturi.”

Albert Saydam a comentat această creștere a industriei de aprovizionare: „Există de fapt o scădere cantitativă a exporturilor. Cu toate acestea, prețurile au crescut în paralel cu creșterea cursului de schimb. Ca şi în industria oțelului și în chimie, schimbările de preț sunt reflectate mai repede către client în industria aprovizionării. Pe partea pasagerilor, exporturile către industria principală sunt în scădere. Exporturile către piața vehiculelor comerciale sunt încă la nivelul vechi. Pe de altă parte, dificultățile de aprovizionare din Orientul Îndepărtat din cauza crizei globale a containerelor au determinat transferarea unor comenzi către Turcia. Acest lucru a avut un ușor impact pozitiv asupra exporturilor.” În timp ce s-a înregistrat o creștere de 9% a exporturilor către Germania, care este țara cu cel mai mare export din industria de aprovizionare, în noiembrie am văzut şi o creştere de 21% în SUA şi de 13% în Marea Britanie, care este și una dintre piețele importante.

Luna trecută, exporturile de vehicule comerciale au scăzut cu 39%, la 328 de milioane de dolari, exporturile de autobuze-microbuze-midibuse au crescut cu 9%, la 156 de milioane de dolari, iar cele de remorci au crescut cu 113%, la 147 de milioane de dolari.

În perioada ianuarie-noiembrie, exporturile totale de autovehicule au crescut cu 16% în Turcia, până la 26,4 miliarde de dolari.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut