Odată cu sancțiunile impuse Rusiei, jucătorii din sectorul american de fast-food, precum McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Papa John’s, Burger King și Starbucks, se aşteaptă la o lovitură puternică, mai ales că beneficiază de o expunere mare pe piața rusă.

Criza generată de războiul dintre Rusia şi Ucraina se va răsfrânge şi asupra sectorului de fast-food din SUA, notează euromeatnews.com. Nu este clar dacă Rusia va închide localurile fast-food americane, deoarece Occidentul sancționează invadarea Ucrainei, dar binecunoscuţii operatori McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Papa John’s, Burger King și Starbucks se așteaptă ca performanțele lor financiare să se contracte. Cei mai mari doi jucători sunt McDonald’s și francizorul Yum! al KFC, cu un total de aproximativ 1.900 de locații. Săptămâna trecută, McDonald’s a scăzut cu 8% în indicele industrial Dow Jones. „Conflictul dintre Rusia și Ucraina ar putea avea un impact negativ asupra condițiilor economice și a cererii de servit masa. Sancțiunile economice înăsprite din partea SUA, Canada și alte țări ne pot afecta negativ pe noi în Rusia și Europa de Est”, a precizat Burger King în raportul anual. Brandul deține 550 de locații în Rusia. Un mesaj similar a venit şi din partea Yum! Brands’ KFC: „Escaladarea tensiunilor ar putea duce la instabilitate regională și la sancțiuni economice sporite din partea comunității internaționale. Acestea vor afecta restaurantele noastre Concepts din Rusia și Europa de Est. Orice sancțiuni de acest tip ne restricționează capacitatea în regiune de a face afaceri cu anumiți furnizori sau vânzători și de a utiliza sistemul bancar.”

Este evident că există şi o întrerupere a aprovizionării cu produse, în special din Ucraina. Cel mai mare furnizor ucrainean de păsări de curte, MHP, a confirmat că exporturile sunt blocate, activitatea din unitățile ucrainene a fost aproape oprită, iar compania se concentrează acum pe siguranța angajaților și pe livrarea de alimente populației, armatei şi spitalelor.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare