În 2023, navele care folosesc Canalul Suez și Strâmtoarea Bosfor vor trebui să plătească mai mult. De fapt, atât Autoritatea Egipteană, cât și Guvernul Turciei au anunțat o creștere substanțială a tarifelor de tranzit. În ceea ce privește Canalul Suez, președintele și CEO-ul Autorității, Ossama Rabiee, a anunțat o creștere de 15%, cu o reducere de 5% doar pentru navele de croazieră și vrachiere. Rabiee a justificat scumpirea indicând o „strategie echilibrată și flexibilă care va compensa creșterea costurilor într-o economie volatilă”.

Tarifele Canalului Suez depind și de tarifele medii de transport ale fiecărui tip de navă și, după cum se știe, cele ale navelor portcontainere au crescut substanțial în timpul pandemiei, producând profituri enorme companiilor de transport maritim. La acestea se adaugă creșterea prețului energiei și presiunile inflaționiste internaționale. Această creștere a tarifelor va afecta transportul de containere în și în afara Mediteranei.

După cum am anunţat anterior AICI, un impact important asupra costurilor transportului maritim va fi adus și de creșterea tarifelor de tranzit pe Bosfor, care, conform declarațiilor guvernului turc ar putea crește până la 500% din octombrie 2022. Asociația companiilor de transport maritim Eenma, care reprezintă liniile care efectuează cabotaj maritim, a tras un semnal de alarmă, indicând că această creștere va crea mari probleme şi că va afecta libera circulație a mărfurilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut