Transportul rutier lituanian caută șoferi din străinătate și solicită guvernului să crească cotele de imigrare. Cererea de șoferi va crește și în viitor, determinată de noile reguli ale Pachetului Mobilitate 1. Cu o populație de doar 2,8 milioane de locuitori, companiile lituaniene sunt practic obligate să caute să angajeze imigranți, dar cota din 2021 pentru conducători auto (11.600 de vize) este deja epuizată. Prin urmare, asociația transportatorilor rutieri Linava cere o suplimentare cu minimum 15.000 sau chiar eliminarea completă a cotelor pentru imigranții destinați transportului rutier.
Pe lângă faptul că a împins guvernul să crească imigrația, Linava ajută companiile să găsească și să angajeze şoferi, recrutând de la agenții din alte țări pentru a construi o bază de date cu șoferi calificați. Asociația ajută companiile să emită documentația pentru recrutare, chiar și în străinătate prin intermediul ambasadelor lituaniene și, dacă este necesar, se ocupă și de interviurile cu candidații pentru a le verifica abilitățile. Scopul este de a reduce timpul necesar pentru finalizarea angajării unui șofer străin la șapte zile.
Linava a menționat că deficitul de șoferi afectează în principal companiile lituaniene mici și mijlocii, mai degrabă decât pe cele mai mari. Potrivit asociației, de la începutul pandemiei până la 1 mai 2021, 182 de companii de transport rutier cu autorizație internațională s-au închis, cu pierderea a 1.200 de locuri de muncă. Linava spune că înainte de intrarea în vigoare a primului Pachet Mobilitate, era nevoie 1,5 şoferi per camion, în timp ce acum este nevoie de 2,2, valoare care va crește la 2,5 în perioada de vară.