Oficiul Federal Elvețian pentru Drumuri, FEDRO, a ajuns la un compromis cu sectorul transporturilor în ceea ce privește șoferii refugiați ucraineni. Aceștia vor putea susține partea teoretică a examenului de conducere cu ajutorul unui interpret. 

FEDRO face astfel un gest față de transportatori, după ce le-a respins cererea ca șoferii de camion ucraineni să fie autorizați să circule imediat ce ajung în Confederație, în contextul tensiunii extreme de pe piața muncii.

Ca și în alte părți ale Europei, transportatorii elvețieni sunt nevoiți să recruteze în străinătate pentru a face față lipsei de personal calificat de pe piața lor. „Ne aflăm într-un context de creștere bruscă a cererii de transport, datorită redresării”, explică vicedirectorul confederației ASTAG, André Kirchhofer, care a cerut integrarea imediată a șoferilor de camion ucraineni, provocând o dezbatere aprinsă în profesie.

Sindicatul șoferilor, Les Routiers suisses, s-a opus acestei relaxări. „Înainte de război, șoferii ucraineni aveau reputația în toată Europa de a fi extrem de ieftini și de a avea metode de condus care nu erau întotdeauna impecabile”, a spus Davis Piras , secretarul general al Swiss Rovers.

Ca și în alte părți ale Europei, șoferii ucraineni care doresc să lucreze în Elveția sunt obligați să promoveze partea teoretică a permisului de conducere într-una dintre limbile oficiale ale Confederației (franceză, germană sau italiană), ceea ce pentru majoritatea este aproape imposibil.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut