Ford face un pas semnificativ în procesul de transformare, consolidându-si planurile de creștere pe piața vehiculelor comerciale (Ford Pro) și potențarea portofoliului de vehiculele electrice (Model e) în Europa, prin transferul proprietății fabricii de la Craiova către Ford Otosan. Trei noi vehicule electrice vor intra în producție din 2024.

„Salutăm oportunitatea de a consolida parteneriatul cu Koç Holdings prin Ford Otosan și de a dezvolta împreună acest joint venture. Activitatea fabricii din Craiova este un succes și considerăm că prin experiența și expertiza Ford Otosan în electrificare și vehicule comerciale aceasta poate ajunge la un nivel de dezvoltare și mai ridicat”, a spus Stuart Rowley, Președintele Ford Europa.

Noul capitol permite fabricii de la Craiova să joace un rol major în viitorul acestui joint venture, sprijinind, în același timp, planurile Ford cu privire la electrificare (Model e) și vehicule comerciale (Ford Pro). Totodată, acest lucru permite Ford Otosan să-și extindă amprenta internațională în ceea ce privește producția de vehicule și experiența în acest domeniu. „Acordul va consolida poziția Ford Otosan de cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Ne angajăm să fim partenerul de încredere pentru succesul viitor al vehiculelor electrificate Ford. Lansările de modele viitoare, alături de planurile de creștere și tehnologizare, vor oferi oportunități exponențiale și interesante pentru echipa de la Craiova”, a declarat Haydar Yenigun, director general Ford Otosan.

Ford a anunţat, de asemenea, că modelul Puma, care în 2021 a fost cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va primi din 2024 o versiune complet electrică, ce se va fabrica la uzina din Craiova.

Anul trecut, Ford a confirmat că începând cu 2023 la Craiova se va produce un nou vehicul utilitar ușor, care din 2024 va exista și în varianta complet electrică. Acum, compania anunță că acest vehicul va fi viitoarea generație Transit Courier. În plus, un vehicul multifuncțional compact – Tourneo Courier – urmează, de asemenea, să fie produs la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică ce urmează a fi lansată în producție în 2024.

Viitoarea generație Transit Courier și Tourneo Courier este proiectată și dezvoltată de Ford Otosan, joint venture-ul cu Ford, în care Ford și Koç Holding sunt acționari majoritari.

Prin transferul proprietății, fabrica de la Craiova va beneficia de o rețea largă de competențe și de transfer de know-how de la echipa Ford Otosan în proiectarea, dezvoltarea și construirea de vehicule comerciale și electrice.

Experiența în ceea ce privește sistemele de propulsie electrice, obținută de Ford Otosan prin fabricarea la Kocaeli (Turcia) a modelului E-Transit din segmentul de 2 t, care va fi pus la vânzare în acest trimestru și a versiunii complet electrice a următoarei generații Transit Custom, la vânzare din 2023, va fi utilizată pentru a asigura cea mai bună tranziție posibilă către viitorul electric al fabricii de la Craiova.

Faptul că Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori.

Ford mai anunță că producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finele acestui an.

Ford deja a demarat la Craiova un proces de informare și consultare cu partenerii sociali, în privința transferului de proprietate. Ford și Ford Otosan speră ca procesul să fie finalizat în al treilea trimestru din 2022, proces condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare