În urma experienței Covid-19, companiile franceze și nu numai au început să își reorienteze strategia de dezvoltare globală. Așa că au decis să nu se bazeze doar pe China și să își caute diferite căi de dezvoltare în Europa de Est, în ciuda răzbului din Ucraina. Vizată în acest sens este și țara noastră, alături de Polonia și Cehia.

Într-un interviu acordat recent presei franceze, Laurence de Touchet, director de zonă pentru Europa Centrală și de Est la Business France, organizație responsabilă de stimularea creșterii exporturilor de către companiile franceze, declara că, „după Covid-19, companiile au decis să pună mai puține ouă în coșul exporturilor majore. A apărut ideea că este necesar să se reorienteze spre Europa.” Iar cel mai recent și puternic interes este pentru piețele poloneze, cehe și românești.

Una dintre companiile interesate de România este Ukal, din regiunea Alsacia, specializată în utilaje agricole. Un reprezentant al acesteia tocmai s-a întors de curând dintr-o călătorie în țara noastră și se pregătea să plece în Grecia. Compania caută, acum mai mult ca niciodată, noi parteneri în Europa de Est, având în vedere inflația și criza alimentară care se profilează.

O altă firmă de aceeași naționalitate interesată de țara noastră activează în domeniul mobilității electrice. „Cred că există și mai multe activități și proiecte decât de obicei, în special în domeniul mobilității electrice”, a declarat un reprezentant al Emitech Groupe. Compania, specializată printre altele în testare și certificare în industria auto, lucrează cu centre de cercetare și dezvoltare situate în Cehia și România.

Interesul pentru statele estice s-a manifestat și la un târg de la Varșovia. Întors de acolo, reprezentantul unei companii franceze specializată în ambalaje tehnice pentru industria alimentară, a declarat: „Am fost surprins de vitalitatea, dinamismul oamenilor pe care i-am întâlnit. Companiile aveau cărțile pline de comenzi și nu păreau să fie prea preocupate de o eventuală întrerupere a aprovizionării cu gaze rusești. Să vă spun adevărul, sunt sub impresia că sunt mai rezistenți decât noi.” Compania speră să finalizeze contracte cu doi sau trei producători pe care i-a întâlnit la fața locului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut