Dacă producătorii de camioane cer taxarea suplimentară a vehiculelor pentru emisiile de CO2, guvernul federal dorește să reducă taxele pe combustibil pentru o perioadă limitată, pentru a atenua povara prețurilor ridicate la combustibil.

Partidele de opoziție din Bundestag au criticat reducerile planificate de taxe pentru motorină și benzină ca fiind insuficiente. Taxele mici ar trebui să se aplice doar din iunie până în august, dar criza prețurilor alimentată de războiul din Ucraina va dura mai mult, așa cum au subliniat membri ai Uniunii, AfD și Partidului Stângii vineri, 13 mai, la prima dezbatere pe această temă din Bundestag.

Odată cu reducerea plănuită a taxelor, guvernul federal reacționează la prețurile gazelor care au explodat la începutul războiului din Ucraina. Între timp, prețurile au scăzut din nou oarecum, dar sunt încă departe de nivelul de dinainte de război. Pentru a amortiza povara pentru cetățeni, dar și pentru lucrătorii și industria logistică, taxa pe energie urmează să fie redusă la minimul prevăzut de legislația UE timp de trei luni. Potrivit guvernului federal, taxa de impozitare pentru benzină va fi redusă cu aproape 30 de cenți și pentru motorină cu 14 cenți. Reducerea va costa guvernul federal în jur de 3,15 miliarde de euro.

Opoziția a cerut o reducere semnificativ mai lungă, respectiv de doi ani. În plus, guvernul federal a ales perioada nefavorabilă: în mijlocul sezonului sărbătorilor, când navetiștii au nevoie mai puțin de mașini. Pentru a uşura povara cetăţenilor, AfD a cerut eliminarea taxei de CO2 pentru o mai bună protecţie a climei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut