Peste un milion de camioane circulă pe autostrăzile din Germania în fiecare zi, iar tendința este în creștere. Deficitul este deja de 30.000 de locuri de parcare la nivel național și, potrivit prognozelor, în cinci ani vor lipsi 40.000 de locuri de parcare pentru camioane, notează Verkehrs Rundschau.

În fiecare noapte, zeci de mii de șoferi de camion iau o pauză pe autostrăzile din Germania, iar mulți dintre ei caută în zadar un loc special amenajat în care să-și parcheze vehiculul. „La nivel național, lipsesc 30.000 de locuri de parcare, iar în cinci ani probabil vor lipsi 40.000”, spune Thorsten Hölser de la Asociația de transport și logistică Hesse / Renania-Palatinat. Numai în Hesse, Ministerul Federal al Transporturilor a identificat – în 2018 – o lipsă de aproape 3.000 de locuri de parcare pentru camioane. În Renania-Palatinat lipsesc, de asemenea, peste 1.800 de locuri de parcare, iar în Saxonia Inferioară în jur de 2.400.

Politicienii încearcă să preîntâmpine această penurie, dar nu există un plan real de finanțare. „Asta nu se datorează doar politicii federale sau de stat. Şi dacă s-ar hotărî crearea de locuri de parcare, imediat ar apărea rezistența municipalităților și a locuitorilor. Toată lumea vrea să comande online și să primească produsul a doua zi, dar nimeni nu vrea să vadă camioane”, subliniază Thorsten Hölser.

Problema este exacerbată de interdicția privind petrecerea în cabină a perioadei de odihnă de 45 h. Același lucru este valabil și pentru cazarea peste noapte pe autostrăzi. „Cu siguranță există o lipsă, chiar dacă nu avem cifre concrete”, spune Alexander Quabach, directorul general al Asociației Veda. „Primim în continuare întrebări de la companii care caută cazare pentru angajații lor”. Operatorii de parcări construiesc din ce în ce mai multe hoteluri, dar există și furnizori alternativi, precum startup-ul din Düsseldorf, Roatel, care transformă containerele în mini-hoteluri care pot fi plasate în parcările pentru camioane și benzinării. Patru dintre acestea sunt deja în funcțiune – la Bremen Freight Village, în Schopsdorf (Saxonia-Anhalt), în Löningen (Saxonia Inferioară) și, mai recent, în Staufenberg-Lutterberg. Potrivit directorului general Kals, în câteva săptămâni vor urma locațiile din Homberg (Efze) din Hesse Nord și din Wörrstadt, Renania-Palatinat. „Până la jumătatea lui 2022, zece Roatel urmează să fie înființate la nivel național, iar până la sfârșitul anului, 30 de unităţi.” Fiecare cameră are 7,5 m2, are spaţiu de dormit, duș, toaletă, A/C și încălzire, TV şi WiFi. Nu există recepție, iar check-in/check-out se fac prin aplicație. Costul este de 49 euro/noapte.

Pentru companiile germane, însă, aceasta este doar o problemă limitată, explică Hölser, pentru că majoritatea șoferilor germani se întorc acasă seara sau cel mai târziu în weekend. Întrucât interdicția de a dormi în cabine se aplică perioadelor de repaus săptămânal, șoferii care călătoresc în toată Europa sunt în mod deosebit afectați, în special cei ai companiilor est-europene.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut