În regiunea Yampol de la granița Ucrainei cu Moldova a început construcția unui nou pod peste Nistru, care va deveni o alternativă la trecerea cu feribotul de la punctul de trecere a frontierei Yampol-Koseuts și va forma cel mai scurt coridor de transport cu țările din Europa Centrală și de Sud-Est, ocolind Transnistria.  

Podul va fi construit după modelul design-build, care prevede pregătirea proiectului și construcția propriu-zisă de către aceeași firmă.

Antreprenorul va construi o autostradă cu o lungime de 1.409 de metri, a cărei porțiune centrală va fi un pasaj peste Nistru cu o lungime de 700 de metri. Înălțimea maximă a pilonilor podului va ajunge la 50 de metri. În total vor fi instalaţi 24 de astfel de piloni.

Proiectul prevede și construirea unui punct de control modern. Din partea ucraineană, podul va fi legat de drumul T-02-02 Mogilev – Podolsky – Yampol – Bershad – Uman, iar din partea moldovenească – de autostrada M2 Chișinău – Soroca.

Antreprenorul a efectuat deja un set de lucrări pregătitoare, inclusiv forarea și betonarea a 12 piloţi, care vor deveni fundația viitorilor piloni ai podului. Pentru fiecare pilon vor fi necesari 15 astfel de piloţi.

Un complex de lucrări de instalație va începe la începutul primăverii, odată cu debutul condițiilor meteorologice favorabile. Este de așteptat ca podul să fie finalizat în doi ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut