În aprilie 2022, Lidl și-a înființat propria companie de transport maritim dedicată containerelor. Decizia a fost luată cu scopul de a aborda problema întârzierilor și a tarifelor mari de transport practicate de marii transportatori intercontinentali. Compania se numește Tailwind Shipping Lines, iar în scurt timp a achiziționat patru nave portacontainere între 3.800 și 5.500, destinate rutelor între Asia și Europa. În august, prima dintre aceste nave, Wiking (cu o capacitate de 44.957 TEU) a finalizat călătoria inaugurală pe serviciul China-Europa Panda, care are rotația Taicang, Ningbo, Dachan Bay, Koper, Barcelona, ​​​​Rotterdam. Înainte de a se întoarce în China, nava container a încărcat containere goale în Anvers.

Pe lângă Wiking, serviciul China-Europa Panda – care are o frecvență de șaisprezece zile și folosește 4 nave: Jadrana (geamănul Wiking), Talassa (de la 5.527 TEU) și Northern Volition. Talassa și Jadrana au plecat deja din porturile chinezești și primele au aterizat la Koper. De când Lidl a decis să gestioneze containerele în mod direct, tarifele de transport între China și Europa au scăzut semnificativ, dar există încă probleme de înfundare a porturilor, agravate de grevele din porturile britanice și germane. Astăzi există timpi de călătorie de până la o sută de zile. Navele cu vânt în pupa călătoresc în schimb 17 zile de la Chang Bay până la Koper, cele mai apropiate porturi de pe cele două continente.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut