În mai multe țări europene, mașina poate fi confiscată dacă cineva încalcă grav regulile de circulație. De la 1 martie, în Austria a intrat în vigoare o legislaţie strictă care prevede ca mașina vitezomanilor extremi să poată fi reținută și, dacă este cazul, scoasă la licitație. Aceleaşi măsuri punitive sunt luate şi în Elveția, Italia, Danemarca și Polonia, potrivit Kreszvaltozas.hu.

În Austria, mașina poate fi confiscată dacă şoferul depășește limita de viteză cu mai mult de 80 km/h într-o zonă rezidențială și cu 90 km/h în afara orașului, cu condiţia ca șoferul să fie și proprietar. Autoritatea administrativă competentă decide dacă mașina va fi confiscată, iar 70% din veniturile licitației merg către Fondul austriac pentru siguranță rutieră, iar restul către statul federal.

În Italia, condusul în stare de ebrietate e aspru pedepsită: dacă nivelul de alcool în sânge al șoferului depășește 1,5 părți la mie, vehiculul va fi reținut și scos la licitație (dacă șoferul este proprietar). În caz contrar, se va confisca vehiculul, dar acesta se va returna companiei de închiriere auto sau proprietarului. În acest caz, interdicția de a conduce în Italia, care este de obicei de 1-2 ani, este dublată. În plus, există o amendă cuprinsă între 1.500 și 6.000 de euro, iar în cazuri extreme se aplică și o pedeapsă cu închisoarea de la 6 la 12 luni.

În Danemarca, indiferent de cine sunt deţinute, maşinile sunt confiscate pentru „condus nebunesc”, adică dacă şoferul depăşeşte limita de viteză cu peste 100%, dar şi pentru o alcoolemie de peste 2 miimi, sau dacă acesta provoacă un accident cu vătămare corporală gravă în timp ce se află sub influența alcoolului sau a drogurilor. Între aprilie 2021 și iulie 2023, Ministerul Danez al Justiției a confiscat 2.500 de vehicule.

În Polonia, confiscarea mașinilor este posibilă la o alcoolemie de 1,5 la mie, dar reglementările o permit și la 0,5 la mie dacă șoferul provoacă un accident. Reglementări mai stricte se aplică și în cazul în care cineva urcă din nou la volan beat în 24 de luni.

În Germania, participanții la curse ilegale de mașini sunt amenințați cu confiscarea vehiculelor lor, dar nu definitiv neapărat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut