După o fază lungă de dezvoltare, Nikola pare pregătit pentru producția de serie în SUA a Nikola Tre, un autotractor greu din clasa 8 care va fi alimentat inițial cu baterii. Ulterior, producătorul poate adăuga o versiune cu pile de combustie, alimentată cu hidrogen. Nikola a anunțat că până la sfârșitul lui 2022 intenționează să producă între 300 și 500 de unități la fabrica din Arizona, care teoretic sunt deja vândute, pentru că sunt înaintate precomenzi pentru 1.385 de unități (375 cu baterii și 1.010 cu celule).

30 de unităţi din pre-seria alimentată cu baterii sunt deja pe drum, acestea fiind livrate în ultimul trimestru din 2021 către cinci clienți care le testează în practică. CEO-ul Mark Russel a declarat că producția primelor unități vândute efectiv va începe pe 21 martie, cu livrare în al doilea trimestru. Totuși, trebuie avut în vedere că programele producătorului sunt condiționate de deficitul de microcipuri care afectează întregul sector auto. Preţul de listă al unui astfel de camion este de 300.000 de dolari.

Russel a adăugat că două unități de pre-serie livrate companiei americane Total Transportation Services în decembrie anul trecut au arătat o autonomie mai mare decât alte camioane electrice testate de companie. Brewer Anheuser-Busch testează două camioane cu hidrogen din pre-serie, dar a şi comandat 800 de unități. Această soluție însă plătește la rândul ei preţul lipsei sistemelor de distribuție, asupra cărora Nikola intenționează să intervină direct. Primul său distribuitor se va deschide anul acesta în Arizona.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut