O nouă conexiune feroviară China-Europa a fost pusă în funcţiune la 1 ianuarie, legând Xi’an din China cu Mannheim, Germania. Legătura directă cu trenul dintre cele două destinații este unică, deoarece nu parcurge niciuna dintre rutele tradiționale ale Noului Drum al Mătăsii.

Noul serviciu feroviar operat de compania Xi’an va tranzita prin Sankt Petersburg în Rusia și va transporta mărfuri către portul german Mukran. De aici, mărfurile vor fi reîncărcate în tren și vor călători până la Mannheim. Primul tren a fost încărcat deja cu 50 de containere cu electronice și haine. Traseul trece prin punctul de frontieră Manzhouli/Zabaykalsk dintre Rusia și China şi acoperă aproximativ 12.800 km în 16 până la 18 zile, relatează portalul chinez Sina.

Compania de platformă Xi’an, care a ales tranzitul prin Rusia și Sankt Petersburg, şi-a calculat bine decizia. În primul rând, ruta prin Rusia este mai rapidă, deoarece trenurile trec între diferite ecartamente o singură dată. După aceea, singura transbordare are loc în porturile Sankt Petersburg și Mukran. În plus, omiterea tranzitului prin Belarus și Polonia salvează compania de mai multe întârzieri cauzate de congestionarea punctelor de trecere a frontierei. Małaszewicze este deja extrem de ocupat, deoarece absoarbe aproape 90% din traficul China-Europa. În plus, unele închideri care au avut loc în ultimele luni din 2021 din cauza lucrărilor de reparații au crescut restanța de trenuri la câteva săptămâni.

Nu în ultimul rând, e și aspectul politic din spatele acestei decizii, notează railfreight.com. Tensiunea dintre Polonia și Belarus rezultată în urma unei crize a imigranților a dus la o instabilitate sporită în relațiile celor doi, lăsând industria cu un sentiment de incertitudine cu privire la continuarea serviciilor feroviare. Poate că alegerea Sankt Petersburg-ului constituie o declarație clară din partea Chinei că țările nu ar trebui să își proiecteze rivalitățile asupra BRI și să pună în pericol lanțul de aprovizionare. Altfel, ar trebui să se confrunte cu consecințele.

Înainte de acest serviciu, compania FELB (Far East Land Bridge) și-a îndreptat atenția spre Sankt Petersburg şi în decembrie, când a lansat un serviciu între oraș și Beijing (China), cu profil multimodal, deoarece leagă porturile nord-europene Rotterdam, Duisburg sau Hamburg cu Sankt Petersburg, înainte de a transporta marfa pe calea ferată în drum spre China.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut