Redresarea economică a Europei este mixtă, deoarece revenirea sectorului serviciilor este cea mai mare din 2009 încoace, în timp ce sectorul producției a înregistrat o scădere a comenzilor de bunuri. În acest timp, industria logisticii containerelor se confruntă cu multe lupte, cum ar fi supraaglomerarea depozitelor sau preţuri minime. Companiile se chinuie să găsească soluţii și vor mai trece câteva luni până când cererea își va reveni, potrivit Container xChange. Până atunci, jucătorii din industrie se concentrează pe îmbunătățirea marjelor și susținerea propriei afaceri.

În mod clar, piața oceanelor nu a continuat să se deterioreze, dar este încă departe de normal în Europa. Grevele din Franța și Hamburg din martie, sărbătorile de Paște din aprilie și presiunile inflaționiste persistente au cauzat închiderea serviciilor și disponibilitatea limitată a forței de muncă pe această piață, dar nu sunt așteptate noi perturbări în viitorul previzibil pentru transportatorii și expeditorii de marfă. „Problema depozitelor supraîncărcate persistă în toată Europa. Există mai multe containere care se întorc la depozite în comparație cu numărul de containere care ies din depozite. Vedem tarife de transport mai scăzute și concurență puternică în ceea ce privește prețurile, în special pentru companiile mici de transport de marfă. Transportatorii mai mari oferă tarife sub prețurile pieței pentru a împinge concurența spre consolidare”, a declarat un client al Container xChange. „Prețurile China – UE sunt de până la 700 de dolari. Există o cerere generală redusă de bunuri în Europa și o încetinire a mișcării volumelor. Pe ruta Europa – China, tarifele de transport sunt de până la 910 USD. Transportatorii acordă doar 7 zile de libere pentru depozitarea containerelor și apoi trebuie să plătească taxe mari pentru încă 7 zile sau mai mult.”

Prețurile medii în Europa pentru containere de 20” au continuat să scadă de la o lună la alta până în aprilie, ajungând la o medie de 750 – 1.700 USD. Aceste prețuri sunt semnificativ mai mici decât cele din Shanghai și din Los Angeles.

Container xChange a raportat în martie 2023 că exista un exces de containere în Europa, dar situația pare să se fi îmbunătățit din aprilie. Indicele de disponibilitate a containerelor (CAx) s-a îmbunătățit semnificativ faţă de ultimii doi ani. Valorile ridicate ale CAx sunt acum în scădere, ceea ce indică un echilibru mai bun între containerele de intrare și de ieșire.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut