Noile statistici din Polonia arată un real palmares de angajare al șoferilor profesioniști din afara UE. Acest fenomen a cuprins până la 106.599 de angajați în 2022, ceea ce reprezintă un vârf istoric şi o creștere de 19% față de anul precedent.

Datele au fost furnizate de Inspectoratul General al Transporturilor Rutiere din Polonia, pe baza numărului de certificate de conducător auto eliberate, adică documente obligatorii pentru persoanele din afara UE care doresc să conducă vehicule de peste 3,5 t. Însă mulți șoferi din afara UE au numere poloneze, dar lucrează de fapt pentru giganți din alte țări, precum Lituania, Olanda sau țările scandinave, relatează kam-bus.info.

Comparativ cu Polonia, angajarea șoferilor din afara UE în Germania este mult mai dificilă, iar accesul la examenele profesionale nu ușurează lucrurile. Cu toate acestea, revista Trans Aktuell a publicat recent povestea unei companii care a decis să atragă şoferi de la distanță, cum ar fi din Nepal. Rüdinger Spedition spune că nepalezii au fost organizați de o agenție specializată de ocupare a forței de muncă și au primit permise de muncă de la consulatul german din Nepal. Cu toate acestea, transportatorul subliniază că dobândirea calificărilor recunoscute în Europa necesită atât de mult timp încât șoferii trebuie să se concentreze pe învățarea limbii germane, combinând în același timp lucrul într-un depozit sau un atelier.

Compania portugheză TransWhite, care deţine 200 de camioane, a decis să adopte o soluţie diferită. Compania a decis să dezvolte o anumită nișă și să angajeze șoferi de sex feminin. Acest plan pare să fi funcționat, astfel că până la 25% dintre şoferii TransWhite sunt femei (70).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare