În 2021, angajații și echipajele companiilor internaționale de transport maritim de linie au navigat cu 6.300 de nave și au livrat bunuri esențiale în valoare de 7 trilioane de dolari în aproximativ 241 de milioane de containere. Raportul World Shipping Council (WSC) privind containerele pierdute pe mare pentru 2020-2021 arată că acestea reprezintă mai puțin de o miime din 1% (0,001%). Cu toate acestea, în ultimii doi ani, s-a înregistrat o întrerupere îngrijorătoare a tendinței de scădere a pierderilor: numărul mediu de containere pierdute pe mare pe an a crescut cu 18% de la începutul sondajului, la 1.629.

Din perspectiva industriei de transport maritim de linie, fiecare container pierdut peste bord este prea mult, iar companiile lucrează zilnic cu restul lanțului de aprovizionare pentru a îmbunătăți siguranța. Cu toate acestea, chiar și cu ambalarea adecvată, greutatea corectă și depozitarea și asigurarea adecvată la bordul navei, diverși factori – de la vremea nefavorabilă și marea agitată, până la evenimente catastrofale și rare, cum ar fi defecțiunile structurale și coliziunile – pot duce la pierderea containerelor pe mare. Iarna 2020-2021 a înregistrat un număr neobișnuit de mare de incidente legate de vreme, iar numărul mediu de unităţi pierdute în 2020-2021 a fost de 3.113, comparativ cu 779 în perioada similară anterioară.

După aceste evenimente, părțile maritime de pe întreg lanțul de aprovizionare au lansat proiectul Marine Top Tier pentru a îmbunătăți securitatea containerelor. Se preconizează că acest proiect se va întinde pe trei ani și va folosi analize științifice şi studii teoretice, precum și măsurători din lumea reală și colectare de date, pentru a dezvolta și publica recomandări specifice, acționabile. Pentru a preveni astfel de incidente, a fost elaborat un ghid al navigatorului care descrie modul în care echipajele navelor cu containere și personalul de operațiuni pot planifica, recunoaște și acționa preventiv.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare