Creșterea preţului metanului pe piața internațională nu-i afectează doar transportatorii care folosesc vehicule industriale care rulează pe gaz natural lichefiat sau comprimat, ci și pe cei care circulă cu motorină. Şi asta pentru că metanul este utilizat pentru a produce o materie primă indispensabilă pentru AdBlue, respectiv amoniac.

Aditivul AdBlue este necesar pentru ca motoarele din ultimele generații (Euro 5 şi Euro 6) să funcționeze corect, iar de la 1 octombrie 2021, principalul producător, Yara, a introdus o suprataxă la prețul său, care ar putea fi resorbită doar dacă preţul metanului va scădea. Compania precizează că menține prețurile materiilor prime sub control constant.

Dar prețul nu pare să fie singura problemă, deoarece deficitul de materii prime cauzează o penurie de produs la pompă. În Italia, Yara produce AdBlue în uzina Ferrara, pentru care a anunțat suspendarea producției timp de patru săptămâni, potrivit Trasporto Europa. Este o problemă gravă, deoarece fabrica din Romagna produce 60% din întreaga cantitate de AdBlue consumată în Italia. Însă fenomenul nu se manifestă doar pe piaţa italiană, pentru că şi alte fabrici europene îşi reduc și îşi opresc producția. În Marea Britanie, Yara a declarat la sfârşitul lunii trecute că își mărește prețul produsului cu 5 pence/litru (cca.29 bani/litru), după ce scumpirea gazelor naturale a dus la reducerea producției de amoniac.

Mai grav este că majorarea prețului sau chiar lipsa de AdBlue ar putea favoriza un fenomen ilegal deja răspândit, și anume manipularea sistemului de AdBlue.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut