După plecarea Coca-Cola și Pepsi, băuturile răcoritoare ale acestora au fost înlocuite cu mărci asemănătoare, scrie Forbes. Băuturile noi, sub mărcile Cool Cola, Fancy și Street, au ocupat o nișă pe piața rusă după plecarea Coca-Cola și Pepsi, respectiv în mai şi iunie acestea au atras 5% din piață.
„Ne-am asumat această provocare pentru că este o oportunitate uimitoare care nu s-ar mai putea repeta vreodată. Companiile străine părăsesc piața”, a declarat Natalia Sakhnina, CEO al Chernogolovka.
Compania Chernogolovka producea anterior limonadele Baikal și Tarkhun, iar acum a început să producă propria cola sub mărcile Cola Chernogolovka și Fantola.
Tot în luna mai a acestui an, Ochakovo a lansat omologii mărcilor americane – Cool Cola, Fancy și Street. Potrivit CEO-ului Ochakov, Yuri Antonov, vânzările de băuturi răcoritoare ale tuturor mărcilor companiei în perioada mai-iunie 2022 s-au dublat față de aceeași perioadă a anului trecut.
În același timp, analiștii NielsenIQ au constatat că în mai-iunie 2022, vânzările de băuturi răcoritoare în Rusia au scăzut cu 5,5% în termeni fizici, comparativ cu aceeași perioadă din 2021.