Şi 2021 a fost un an de expansiune a Profi, investiţiile crescând cu 15%. Reţeaua şi-a adăugat 173 de magazine noi și a remodelat 75 dintre cele deja existente, ajungând la finalul anului la un număr total de peste 1.560 de magazine, din care 162 în noul format Profi.

Bugetul de investiții, care a crescut cu 15% în 2021, va fi majorat şi în 2022, cu peste 20%, pentru a susține realizarea a până la 300 de magazine pe noul format Profi (din care 150 noi), dezvoltarea aplicației Profi, precum și alte inițiative digitale importante (home delivery, RPA, IT cloud etc), dar și extinderea capacității logistice care trebuie să țină pasul cu vânzările în creștere continuă.

Din punct de vedere financiar, Profi a înregistrat un salt al vânzărilor cu 8%, până la 9,5 miliarde RON, în ciuda dificultăților întâmpinate din cauza restricțiilor de funcționare a magazinelor ca urmare a pandemiei. O contribuție relevantă au avut-o magazinele deschise și remodelate pe noul format, acestea înregistrând o creștere LFL de 16%, cu mult peste media companiei. “Însă rezultatul net nu este relevant în cazul nostru, întrucât dezvoltarea permanentă a rețelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizările în creștere constantă și dobânzi pentru creditele contractate pentru a suține această dezvoltare. Dacă la acestea adaugăm și amortizarea goodwill, ajungem la EBITDA 2021 de 423 milioane RON, cu 12% mai mare decât în 2020”, a declarat Andrei Bica, director financiar al rețelei de magazine Profi. “Avansul EBITDA superior celui din vânzări arată că Profi generează valoare în mod organic, nu doar să țină pasul cu vânzările, chiar dacă nici această misiune nu a fost ușoară într-un an în care a trebuit să absorbim impactul unor factori externi: creșterea prețului energiei electrice cu 30%, a combustibilului cu 25% și a salariului minim cu 3%. Estimăm că, în absența impactului negativ macroeconomic și Covid, EBITDA ar fi putut fi cu 33% mai mare decât cea raportată.”

Totodată, a crescut constant numărul magazinelor agent Profi. În momentul de față, numărul magazinelor partener este aproape egal cu cel al magazinelor Profi integrate. Această evoluție face ca, deși numărul total al angajaților de sub umbrela Profi a crescut la aproape 26.000, numărul celor care lucrează în magazinele integrate Profi să fie în scădere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare