După încheierea perioadei de tranziție pentru Brexit în decembrie 2020, datele de pe platforma de vizibilitate a lanțului de aprovizionare FourKites arătau o creștere cu 73% a întârzierilor expedierilor rutiere către sau dinspre Regatul Unit, cu 57% din livrări întârziate. Însă cele mai recente date publicate de platformă sugerează că frecvența întârzierilor este în scădere, și, la fel, timpul mediu necesar pentru a intra sau ieși în/din Regatul Unit.
Întârzierile au caracterizat întreg parcursul anului 2021, însă, de la începutul lui 2022, au început să scadă, numărul de livrări întârziate contractându-se sub pragul de 50% pentru T2 și T3. Numărul mediu de transporturi care s-au confruntat cu întârzieri la intrarea sau ieșirea din țară în T3 2022 este de 41%. În mod similar, viteza de transport rutier în și din Marea Britanie a crescut în T3 2022, faţă de începutul lui 2021, cu 2,7 km/h. FourKites atribuie reducerea întârzierilor succesului strategiilor companiilor de a-și adapta lanțurile de aprovizionare, notează Logistics Manager.
În ceea ce privește, totuși, întârzierile în transporturile care traversează Zona Schengen, acestea au crescut pe tot parcursul anului 2022. În timp ce întârzierile în transporturile care nu au traversat frontiera Zonei Schengen au urmat tendința de scădere menționată mai sus din prima jumătate a lui 2022, acele transporturi care au trecut frontierele au înregistrat întârzieri crescute în acest timp. În T2, diferența de întârzieri între transporturile care trec și cele care nu trec frontierele Schengen a fost de aproximativ 1%, iar acum acea diferență a crescut la 17%. Transporturile care trec prin Zona Schengen călătoresc, de asemenea, cu 1,6 km/h mai lent, conform celor mai recente date FourKites din T4 2022.