Un control efectuat în urmă cu o săptămână de Inspectoratul de Transport Rutier (ITD) din Lublin, Polonia, a făcut posibilă identificarea într-o singură zi a cinci camioane echipate cu tahografe manipulate. Mai mult, patru dintre acestea aparțin unui singur transportator, după cum relatează serviciul de presă al Inspectoratului General pentru Transport Rutier al Republicii Polone (GITD).

Angajații ITD Lublin din raionul Radzyn de pe autostrada DK19 au oprit pentru control patru autotractoare cu semiremorci cisternă aparținând unui transportator moldovean. Mașinile, care se deplasau în grup, transportau în total 100.000 de litri de vin din Republica Moldova în Belarus.

La controlul unui vehicul, inspectorii au observat nereguli care i-au făcut să banuiască echiparea cu un dispozitiv care permite falsificarea înregistrărilor tahografului și înregistrarea repausului în timpul mersului. La alte trei camioane din grup, tahografele au dat și ele erori similare la monitorizarea activităților. Drept urmare, angajații ITD au decis să trimită toate camioanele la un service specializat. Experții atelierului au stabilit rapid că tahografele tuturor celor patru camioane moldovenești erau manipulate şi foloseau un software ilegal.

Drept urmare, împotriva transportatorilor au fost inițiate patru proceduri administrative de impunere a unui depozit ca garanție pentru o amendă în valoare de 15.000 PLN (aproximativ 3.200 EUR) pentru fiecare camion. Depozitul total pentru amendă a fost de 12.850 EUR. În plus, compania de transport din Moldova trebuie să plătească din propriul buzunar şi costul readucerii celor patru tahografe la starea din fabrică.

În aceeași zi, patrula ITD de pe DK19 a oprit şi un camion al unui transportator turc pentru inspecție. În cadrul controlului s-a constatat că autocamionul avea tahograful manipulat, falsificând evidența timpului de lucru. Camionul a fost trimis la un service specializat, unde sistemele au fost readuse la starea inițială pe cheltuiala transportatorului. O procedură administrativă a fost deschisă împotriva companiei de transport din Turcia, pentru a impune un depozit pentru viitoarea amendă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut