În ultimele săptămâni, mai multe companii spaniole de transport cu șoferi portughezi au fost sancționate în Spania ca urmare a eliberării cardurilor profesionale pentru tahograf de către autoritățile portugheze fără numărul de omologare „e21” cerut de reglementările europene.

Companiile de transport spaniole, cu domiciliul în principal în regiunile apropiate de graniță, obişnuiesc să angajeze șoferi din Portugalia, astfel încât această situație ar putea afecta un număr semnificativ de companii spaniole.

Potrivit FENADISMER, sancțiunile sunt impuse și în alte țări europene, procedându-se tot la reţinerea respectivelor carduri ilegale. Aceste acţiuni au fost comunicate și Guvernului portughez, care și-a recunoscut eroarea ce afectează o multitudine de carduri de șofer a doua generație eliberate din 2019.

În fața acestei situații, Institutul pentru Mobilitate și Transport din Portugalia a stabilit un plan de urgență în colaborare cu asociațiile portugheze de transportatori. Astfel, pe termen scurt, autoritatea portugheză va furniza o declarație oficială tuturor șoferilor profesioniști care o solicită astfel încât să o prezinte, împreună cu carnetul de conducător auto, în cazul unui control în trafic, „făcând apel la sensibilitatea autorităților fiecărei țări pentru a evita reţinerea de documente sau impunerea de amenzi pentru lipsa cardurilor corespunzătoare”.

Obiectivul final al Guvernului portughez ar fi înlocuirea tuturor cardurilor incomplete actuale prin eliberarea altora noi, proces care va avea loc începând cu luna mai.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut