Asociația Germană de Factoring pentru IMM (BFM) se teme că embargoul forțat asupra petrolului, impus de Comisia UE împotriva Rusiei, ar putea duce la o nouă creștere semnificativă a prețurilor carburanților. Asta ar da o nouă lovitură multora dintre cei aproape 70.000 de furnizori germani de servicii logistice care, după pandemia de coronavirus și explozia prețului energiei, se tem deja pentru existența lor.
Asociațiile de transport și logistică avertizează de ceva timp cu privire la un val de insolvențe în rândul companiilor membre. Cu un embargo petrolier împotriva Rusiei, așa cum este impus în prezent de CE, acest lucru s-ar putea concretiza. Prețurile combustibililor ar crește probabil din nou și ar copleși multe companii de logistică de dimensiuni medii. Luna trecută, situația se atenuase oarecum, deşi nivelul era încă ridicat: potrivit Oficiului Federal de Statistică, prețul mediu al motorinei la benzinăriile publice pe 24 aprilie era de 2,02 euro pe litru, în scădere după maximul de 2,33 euro din 10 martie.
De la izbucnirea războiului în Ucraina, sectorul serviciilor de logistică ce cuprinde peste 70.000 de companii în mare parte mijlocii se confruntă cu probleme masive. Acestea nu sunt afectate doar de prețurile explozive ale carburantului, ci şi de faptul că mulți dintre șoferii care lucrau în Germania au revenit în Ucraina. Potrivit asociațiilor, e nevoie de aproape 80.000 de șoferi, într-o industrie deloc atractivă petru tineri. Potrivit unui sondaj recent realizat de Amazon și Universitatea de Științe Aplicate Würzburg – Schweinfurt, tinerii sub 26 de ani și-au evaluat perspectivele de carieră în industria logisticii ca fiind mai proaste decât le evaluaseră persoanele de peste 50 de ani. În general, există o lipsă de lichiditate pentru măsurile legate de recrutare, mai ales că rezervele multor companii au fost epuizate de pandemie. „Firmele medii de logistică au nevoie de instrumente strategice pentru a putea oferi capitalul de lucru necesar provocărilor actuale. Măsurile de ajutor de stat numai cu greu vor fi suficiente”, spune Michael Ritter, președintele Consiliului de administrație al BFM. Vânzarea regulată a creanțelor ca parte a factoringului este, prin urmare, un mijloc adecvat de a face managementul capitalului de lucru rezistent la crize, mai ales în situația actuală. Factoringul ajută companiile să devină independente de termenii de plată. „În special IMM-urile care lucrează cu companii mari raportează termene lungi de plată de 60-90 de zile. Partenerii de factoring, pe de altă parte, oferă imediat fonduri lichide. Asta înseamnă că firmele de transport pot reacționa imediat la modificările pe termen scurt ale prețurilor la combustibil.” Deși multe contracte permit ca fluctuațiile prețului combustibilului să fie luate în considerare printr-o clauză, viteza de reacție este adesea în urmă cu evenimentele, iar fondurile sunt disponibile doar la sfârșitul perioadei de plată convenite. Factoring-ul, pe de altă parte, oferă adesea lichiditate după doar 1-2 zile și deci mai mult spațiu de manevră, de exemplu cu plăți în avans. „Factoring-ul întărește și managementul riscurilor companiilor de logistică, iar asta devine din ce în ce mai relevant acum. În perioadele de criză, nu doar că perioadele de plată cresc, dar și riscul de neplată crește atunci când clienții se confruntă cu dificultăți financiare. Dacă, pe de altă parte, creanțele au fost vândute unui partener de factoring, acesta suportă riscul și compania de logistică primește suma restantă a facturii.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut