Serviciile intermodale europene au fost cufundate în haos în urma inundațiilor fulgerătoare petrecute pe continent săptămâna trecută, dar acum există speranțe de refacere rapidă. În timp ce consecințele fenomenelor meteorologice neobişnuite s-au extins în Belgia, expeditorii au declarat pentru The Loadstar că au văzut livrările anulate după ce operatorii de tren au suspendat serviciile în toată Europa, iar Maersk a anunțat o închidere de trei săptămâni a coridorului său feroviar Antwerp-Athus.

Maersk a declarat că „daunele extreme” suferite de linia Antwerp-Athus presupune reparaţii „de cel puțin trei săptămâni”, dar a avertizat clienții să fie atenți la actualizări.

„Clienții sunt din ce în ce mai îngrijorați în ceea ce privește perioada de timp necesară pentru a pune lucrurile în funcțiune. Se vorbeşte de trei săptămâni, dar calea ferată este un mod important pentru producție, trebuind să asigure regularitatea serviciilor. Recuperarea ar putea fi un coșmar, iar acest lucru ar putea obliga clienții să găsească opțiuni alternative pentru a-și transporta bunurile în fabrici. Dacă vor reuși la acest lucru, s-ar putea să nu se mai întoarcă“, se teme un jucător din sectorul feroviar.

În ultima perioadă, ploaia a devastat orașe din Germania și Belgia, afectând în acelaşi timp şi Austria, Luxemburg, Olanda și Elveția, cu coridorul feroviar Nord-Sud prins în mijlocul ei.

Metrans a fost forțat să-și suspende serviciile între Republica Cehă și nordul Europei în urma unei alunecări de teren pe porțiunea de 23 km de linie ferată dintre Děčín și Bad Schandau.

Operatorul a declarat că a organizat rute de deviere prin punctele de trecere a frontierei Schirnding/Cheb și pentru trenuri de la Česká Třebová sau Dunajská Streda prin Polonia, prin Lichkov și Horka. „Cu toate acestea, rutele alternative nu au o capacitate suficientă și, prin urmare, vor exista întârzieri semnificative.”

Pe de altă parte, directorul comercial al BLS Cargo, Dirk Pfister, a menționat pentru The Loadstar că unele linii s-au redeschis „mai repede decât se aștepta”. „De la mijlocul săptămânii trecute până în weekend, traficul către și dinspre Belgia s-a oprit aproape complet. Abaterile nu au fost posibile deoarece ruta de pe malul stâng Belgia-Elveția, prin Luxemburg/Franța, a fost, de asemenea, întreruptă. O abatere prin Olanda era posibilă în teorie, dar nu se poate realiza în practică din cauza capacității prea mici, inclusiv în Germania. Dar, având în vedere legătura principală dintre Germania și Belgia – ruta Aachen-Montzen, perioada foarte dificilă s-ar putea încheia într-un timp destul de scurt.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut