Importatorii de FMCG pot să rămână calmi în ceea ce privește marile evenimente de cumpărături, cum ar fi Black Friday, Cyber Monday și perioada pre-Crăciun din noiembrie, spun experții în lanțul de aprovizionare ai firmei germane de software Setlog.

Potrivit analizei Setlog, tarifele de transport maritim pentru containerele din Orientul Îndepărtat și timpii de tranzit vor fi scutite de creșterile de preț și de haosul de livrare. Motivul principal: importatorii de bunuri de larg consum au tras lecții din trecutul recent și acum își comandă produsele în medie cu o săptămână mai devreme decât în 2019 și 2020.

Pe de altă parte, volumele de comenzi au scăzut cu până la 25% din vară față de anul trecut. În prezent, timpii de tranzit pentru navele portcontainere din Asia se stabilizează din nou la 35 – 38 de zile, în funcție de rută și buclă.

Potrivit Setlog, tarifele de transport s-au redus considerabil: în loc de 16.000 – 20.000 USD per TEU, companiile trebuie acum să plătească mai puțin de 5.000 USD/TEU, în funcție de portul de plecare, rută și compania de transport maritim.

Cu toate acestea, unele comenzi sunt acum plasate în Vietnam sau India, în loc de China. Tarifele de transport maritim pentru containere s-au stabilizat în India și Vietnam în ultimele două luni, iar cererea de containere a crescut semnificativ în porturile de acolo, precum Mundra, Nhava Sheva și Ho Chi Minh City.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut