Peste un sfert dintre HGV, LGV și mașinile comerciale verificate în Marea Britanie în perioada aprilie-iunie a acestui an nu aveau efectuate verificările de bază tehnice ale maşinii, expunând șoferii și angajatorii acestora riscului de acuzații penale.

TrackDays.co.uk a analizat recent datele Agenției britanice privind standardele pentru șoferi și vehicule, DVSA, publicate în octombrie, şi a constatat că 25% dintre mașinile comerciale și 39% dintre vehiculele grele au primit interdicții imediate de conducere. Raportul notează că interdicția ar putea include defecte imediate la frânare, direcție sau anvelope.

Jumătate (50%) dintre verificările efectuate asupra LGV de către DVSA au descoperit o problemă mecanică, în timp ce peste 60% dintre mașinile comerciale verificate s-au dovedit a avea o problemă mecanică, ceea ce a dus la aplicarea unei forme de interdicție.

Starea anvelopelor vehiculului a fost cel mai frecvent defect la LGV (16%), potrivit Motor Transport, în timp ce pentru mașinile comerciale procentul a fost de 21%. Anvelopele sub limita legală a benzii de rulare ar putea duce la penalizarea cu 3 puncte/anvelopă, ceea ce ar putea genera pierderea permiselor și a mijloacelor de trai ale șoferilor.

Raportul spune că tensiunile economice actuale ar putea reduce standardele de întreținere a vehiculelor. „Pe mulți dintre comercianții individuali și întreprinderile mai mici care rulează mașini comerciale și LGV, criza costului vieții i-ar putea obliga să își asume un risc și să evite verificările de bază de întreținere a vehiculelor. În plus, cu condițiile provocatoare de condus de iarnă, factorul de risc este semnificativ crescut.”

Neil Greig, director de politici și cercetare la principala organizație pentru siguranța rutieră din Marea Britanie, IAM RoadSmart, a comentat: „Inflația și creșterea costurilor afectează pe toată lumea. Amânarea inspecțiilor simple de siguranță pentru a evita cheltuieli costisitoare poate fi o abordare de scurtă durată. 1 din 3 decese pe şoselele britanice implică o persoană care conduce în timpul programului de lucru, așa că sunt multe vieți în joc atunci când controalele de siguranță sunt eliminate.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut