Săptămâna trecută, reprezentanții celui mai mare sindicat din Olanda (FNV) și ai Federației Internaționale a Muncitorilor din Transporturi (ITF) au vizitat mai multe parcări de camioane din Germania, unde au discutat cu şoferii despre condițiile lor de muncă, iar rezultatele au fost dezamăgitoare, potrivit unui mesaj publicat de organizația Fair Mobility.

Intervievarea şoferilor de camion a avut loc în zonele de agrement situate între orașele Köln și Karlsruhe, notează Logist Today. Participanții la acțiune care au realizat sondajul au ajuns la următoarele concluzii:

– majoritatea șoferilor din Ucraina, Belarus, Kârgâzstan, Kazahstan, Uzbekistan, Moldova și Filipine lucrează pe camioane aparţinând companiilor de transport poloneze, lituaniene și maghiare. Majoritatea susțin că ar câștiga de la 50 la 70 de euro pe zi, dar sunt cazuri în care câştigă şi 80 – 90 euro/zi. Şoferii lucrează în Europa de Vest timp de 4-8 săptămâni, timp în care dorm în cabinele camioanelor.

– multe companii de transport din Europa de Est, cunoscute de sindicate drept „exploatatoare”, își deschid din ce în ce mai multe filiale în Germania și angajează șoferi din Polonia, România sau Lituania. Transportatorii plătesc șoferilor salariul minim legal, dar şoferii s-au plâns de orele suplimentare neplătite și de dormitul în cabină.

– Germania devine din ce în ce mai mult o țară a dumpingului salarial în industrie. În Franța, Olanda și Danemarca, salariile pe oră pentru șoferii de camion sunt semnificativ mai mari.

– companiile de transport care doresc să plătească salarii competitive sunt „sub presiune”. Drept urmare, cu greu își pot permite plăți adecvate pentru șoferi și condiții decente de muncă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut