În ultimii doi ani, marile economii occidentale, inclusiv Spania, au suferit din cauza penuriei de şoferi profesionişti, ceea ce a dus la probleme de aprovizionare și blocaje. Europa are nevoie de aproximativ 400.000 de şoferi, potrivit Asociației Europene a Transportatorilor Rutieri publicate în 2021.

Programul-pilot pentru şoferi este între primele care aplică noile reglementări spaniole privind imigrația, care fac mai flexibilă angajarea de străini în țara de origine pentru a ocupa posturile tehnice vacante.

Șoferii aleși, care pot fi de camioane sau autobuze, își vor fi început deja pregătirea în Maroc și o vor termina în Spania, obținând un contract de muncă de cel puțin un an, potrivit Foro Transporte Profesional.

Migrația ilegală este una dintre principalele zone de fricțiune cu Marocul, iar Madridul dorește să atenueze problema prin recrutarea de cetățeni marocani în țara lor de origine. De altfel, Spania și Maroc au menținut de ani de zile un program de „migrație circulară”, prin care mii de muncitori marocani merg să lucreze în agricultura spaniolă, dar odată ce sezonul se încheie, se întorc în țara lor.

Deși rata șomajului în Spania este ridicată conform standardelor europene (12,87%), pandemia a încurajat mai mulți lucrători să se alăture economiei formale. Ca urmare, ocuparea forței de muncă a atins un nivel record, iar PIB-ul Spaniei este pe cale să revină la nivelul de dinainte de pandemie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut