Prețurile coletelor în Europa vor crește între 4 și 7% în acest an. La asta se așteaptă compania de consultanță Buck Consultants International (BCI), potrivit celei de-a șasea ediții a Monitorului de Transport.

Potrivit prognozei, o marjă de 4-6% este aşteptată pentru transportul intern de colete și de 5-7% pentru segmentul internațional. În plus, cei șapte jucători internaționali importanți de pe piața de colete (UPS, DHL, Fedex TNT, DPD, Geodis, GLS și Amazon) sunt de așteptat să își dubleze cifra de afaceri în următorii cinci ani. „Această creștere se datorează, desigur, în mare parte expansiunii comerțului electronic, în combinație cu suprataxele în creștere pentru combustibili şi drumuri”, spune Carlo Peters, de la Buck Consultants.

Monitorul arată că Amazon, ca nou venit în transportul de colete, are un impact din ce în ce mai mare pe piața europeană. De exemplu, magazinul online a devenit în Marea Britanie numărul 2 în scurt timp, cu o cotă de piață de 15%, notează Nieuwsblad Transport.

Pe lângă Amazon și curierii internaționali mari, piața europeană de colete este formată dintr-un număr de „eroi naționali”, adesea companii poștale cu cote mari de piață pe piețele de origine. De exemplu, La Poste din Franța deține 48% din piață, iar Royal Mail, cu o cotă de piață de 34%, este încă dominantă în Marea Britanie. Olanda are o distribuție similară pe piață. Cu o cotă de peste 50%, PostNL este în continuare lider de piață, urmat de DHL, DPD, Fedex TNT și GLS. Noi jucători, precum Budbee și Red je Pakketje, au doar o cotă de piață mică în Olanda, spune firma de consultanţă.

Potrivit BCI, expeditorii mari de colete pot face ceva pentru a evita parțial noile explozii de preț și pentru a menține costurile oarecum sub control. De exemplu, companiile ar trebui să fie mai critice atunci când cumpără și să determine care este viteza reală de livrare dorită. „Este într-adevăr necesar serviciul de livrare a doua zi sau înainte de 8 dimineața, sau e suficient un timp de livrare standard de 24-48 de ore? Pentru că un serviciu cu un timp de livrare (foarte) scurt se poate dovedi a fi cu 3 până la 6 ori mai scump decât un serviciu standard.” Consultantul sfătuiește părțile să reconsidere proiectarea propriei rețele de distribuție și să asigure prezența pe o piață locală, pentru că acolo se pot realiza „economii considerabile” de 25% la costurile de transport.

În plus, firma subliniază că, deși selectarea unui singur transportator global de colete este adesea cea mai ușoară modalitate de a implementa o soluție paneuropeană, în funcție de volume, profiluri și cerințe, companiile îşi pot reduce costurile și prin utilizarea unei „strategii multi-transportatori”. Utilizarea marilor partide naționale poate fi, de asemenea, foarte benefică. „Astfel de modele sunt mai greu de gestionat, dar pot reduce semnificativ facturile de transport al coletelor.”

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut