Compania daneză Stiesdal Fuel Technologies a dezvoltat tehnologia Skyclean, care poate transforma CO2 în combustibil pentru sectorul transporturilor. Problema este că, în câțiva ani, vom emite prea puțin CO2 pentru producție.

Tehnologia dezvoltată de Stiesdal poate produce combustibil din CO2 pentru sectorul transporturilor – atât pentru autoturisme, cât și pentru transportul maritim și traficul aerian. Acest lucru se realizează prin piroliză, în care biomasa este transformată în biocombustibil, în timp ce CO2 este colectat și depozitat din atmosferă. Se preconizează că prima centrală va fi amplasată în 2023 în parcul energetic Greenlab, în centrul Iutland Skive.

Cu toate acestea, privim către un viitor în care tranziția verde înseamnă să emitem mai puțin CO2, astfel încât acest tip de combustibil Power-to-X poate avea “probleme de aprovizionare”. O analiză a Dansk Energi arată că până în 2030 vom avea nevoie de 1,8 milioane de tone de CO2 verde pentru Power-to-X, în timp ce până în 2050 vom avea nevoie de 7,2 milioane de tone. În același timp, analiza arată că există potențialul de a capta 4,8 milioane de tone de CO2 verde până în 2030, cifră care scade la 3,6 milioane de tone până în 2050 – adică până atunci vom pierde jumătate din CO2 necesar pentru noile tipuri de combustibili ecologici.

Acest lucru se datorează faptului că industria e mai eficientă, se face sortarea deșeurilor tot mai mult, iar încălzirea se face cu pompe de căldură mai mari. În plus, se reduce continuu cantitatea de CO2 din coșurile de fum și, prin urmare, potențialul de a o capta.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut