Cifrele oficiale ale Oficiului Feroviar și Rutier (OFR) din Marea Britanie indică o redresare a transportului feroviar de marfă. Cele mai recente statistici trimestriale arată că traficul și-a revenit la niveluri văzute înainte de debutul pandemiei. Volumul net al mărfurilor deplasate a fost de 4,28 miliarde de tone-kilometri în trimestrul al doilea al anului financiar 2021-2022, cu 10% mai mult decât în T2 2020-2021 şi cu 0,7% mai mare decât în T2 2019-2020. Cifrele confirmă o redresare abruptă, semnalată şi în statisticile pentru primul trimestru al acestui an financiar.

Transportul feroviar de marfă s-a remarcat pentru menținerea în mișcare a economiei Marii Britanii în cei doi ani de pandemie. Cu toate acestea, teama exprimată de economiști și analiști a fost că traficul pierdut nu se va recupera pe termen scurt din cauza factorilor externi. Aceste temeri par a fi nefondate, deoarece aproape toate sectoarele au înregistrat o redresare susținută. Singurul dezavantaj a fost o scădere semnificativă a traficului internațional, legată atât de restricțiile Covid, cât și de problemele legate de Brexit, notează railfreight.com.

Aprofundând cifrele, OFR explică unele mișcări mari, care se datorează unor factori locali. Volumul de cărbune a înregistrat cea mai mare creștere procentuală comparativ cu un an în urmă, crescând cu 60%. Volumul construcțiilor a crescut cu 20,5% față de același trimestru din 2020-2021, ceea ce pentru industria de transport feroviar de marfă a fost un real impuls. Au existat investiții semnificative în acest sector în ultimii trei ani și au existat temeri că o încetinire permanentă ar face neviabilă o mare parte din această investiție. Cu toate acestea, au existat niveluri ridicate de cerere pentru agregate în construcția de locuinţe și lucrările de infrastructură.

Intermodalul intern păstrează cea mai mare pondere a transportului de mărfuri (39,4%), cu o creştere de 0,6% comparativ cu T2 2020-2021, dar cu o scădere de 3,7% faţă de T2 2019-2020. Factorii primordiali din comerțul mondial au jucat un rol important în acest sens. Pandemia a precipitat o penurie globală de containere și a provocat indirect aglomerație fără precedent în porturi. Acești factori rămân nerezolvați și probabil se vor reflecta în cifrele privind transportul feroviar de marfă pentru ceva timp.

Exportul intermodal internațional a fost, de asemenea, suprimat de scăderea traficului auto către Europa prin Tunelul Mânecii, din cauza producției reduse de mașini și a penuriei de componente cheie. Volumele internaționale au înregistrat cea mai mare scădere procentuală, comparativ cu T2 2019-2020 (-33,7%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut