Datorită deschiderii tunelului de bază Ceneri și a coridorului de 4 metri, Deutsche Bahn a reușit să-și extindă poziția în traficul de marfă prin Alpii elvețieni în prima jumătate a anului 2021: acum atinge o pondere de 74,4% – cea mai mare cifră dintr-un sfert de secol. Numărul călătoriilor cu camioane a crescut ușor după scăderea legată de coronavirus din anul precedent, dar continuă să scadă într-o comparație pe termen mai lung.

Oficiul Federal al Transporturilor (FOT) din Elveţia a publicat raportul privind transportul transalpin de mărfuri în prima jumătate a anului 2021. Prin Alpi au fost transportate cu 15,2% mai multe mărfuri decât în prima jumătate a lui 2020 și, de asemenea, mai mult decât în prima jumătate a lui 2019, ceea ce dovedeşte că traficul de marfă prin Alpi și-a revenit astfel din criza coronavirusului.

Calea ferată a reușit să crească disproporționat. Principalul motiv pentru această dezvoltare este finalizarea NEAT odată cu deschiderea tunelului de bază Ceneri și punerea în funcțiune a coridorului continuu de 4 metri. Ca urmare, de la sfârșitul lui 2020, trenurile mai lungi și mai grele au reușit să circule pe axa Gotthard, cu posibilitatea de a transporta semiremorci cu o înălțime în viraje de 4 metri. Calea ferată a reușit să-și mărească ponderea în tot traficul transalpin de marfă cu 3 puncte procentuale. Această evoluție a fost facilitată și de asistența financiară oferită de diferite țări europene pentru a sprijini transportul feroviar în timpul pandemiei de coronavirus. Aceasta atinge acum o cotă de piață de 74,4% – cea mai mare valoare din ultimii 25 de ani.

Între timp, 453.000 de camioane au trecut prin Alpii Elvețieni în prima jumătate a anului, cu 40.000 mai multe decât în prima jumătate a lui 2020. Cu toate acestea, comparativ cu prima jumătate a lui 2019, călătoriile cu camioanele au continuat să scadă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare