După transportul rutier, feroviar și aerian, transportul maritim este afectat la rândul său de deficitul de personal care ar putea lăsa sute de nave pe chei în vara lui 2022. În Italia, alarma vine dintr-o scrisoare din 8 iulie 2022 semnată de asociațiile de armatori Assarmatori și Confitarma și de sindicatele Filt Cgil, Fit Cisl și Uiltrasporti și transmisă directorului general pentru transport maritim al ministerului Mims, Maria Teresa Di Matteo.
Textul, potrivit Trasporto Europa, descrie direct „problema gravă pe care companiile de transport maritim, care operează legăturile de cabotaj, o întâmpină în ultimele săptămâni, în fața nevoii de consolidare a legăturilor și serviciilor pentru viitorul sezon estival, de a găsi personal maritim pentru Italia şi Comunitate”. „Există riscul de imposibilitate – pentru companiile de transport maritim – de respectare a programelor.”
Petiţionarii precizează că apelurile către toate oficiile de ocupare a forţei de muncă maritime ar trebui să fie abandonate şi că deficitul actual se ridică la 1.106 de persoane. Armatorii și sindicatele cer ministerului intervenția urgentă, tot sub formă de soluție temporară, și politici active de muncă pentru viitor.