După transportul rutier, feroviar și aerian, transportul maritim este afectat la rândul său de deficitul de personal care ar putea lăsa sute de nave pe chei în vara lui 2022. În Italia, alarma vine dintr-o scrisoare din 8 iulie 2022 semnată de asociațiile de armatori Assarmatori și Confitarma și de sindicatele Filt Cgil, Fit Cisl și Uiltrasporti și transmisă directorului general pentru transport maritim al ministerului Mims, Maria Teresa Di Matteo.

Textul, potrivit Trasporto Europa, descrie direct „problema gravă pe care companiile de transport maritim, care operează legăturile de cabotaj, o întâmpină în ultimele săptămâni, în fața nevoii de consolidare a legăturilor și serviciilor pentru viitorul sezon estival, de a găsi personal maritim pentru Italia şi Comunitate”. „Există riscul de imposibilitate – pentru companiile de transport maritim – de respectare a programelor.”

Petiţionarii precizează că apelurile către toate oficiile de ocupare a forţei de muncă maritime ar trebui să fie abandonate şi că deficitul actual se ridică la 1.106 de persoane. Armatorii și sindicatele cer ministerului intervenția urgentă, tot sub formă de soluție temporară, și politici active de muncă pentru viitor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut