De la 1 aprilie, în Turcia, o „ajustare a cursului de schimb” este așteptată să se reflecte şi în taxele de poduri și tuneluri, însă vor creşte şi subvenţiile acordate de Trezorerie.
Creșterea cursurilor de schimb a dublat garanțiile în proiecte de construcție-exploatare-transfer (BOT) calculate în dolari și euro. Potrivit, Lojiport, deputatul CHP Erzincan Mustafa Sarıgül a subliniat că majorarea ratelor de schimb agravează factura de garanție pentru poduri, tuneluri, aeroporturi și căi ferate. „Suma care trebuie plătită companiilor în taxe de la 1 aprilie este de 1.632 de lire (240 de lei) per vehicul pentru Podul Osmangazi, 650 de lire (95 de lei) pentru Podul Çanakkale, 176 de lire (26 de lei) pentru podul Yavuz Sultan Selim și 208 de lire (30 de lei). Tunelul Eurasia. Creșterea tarifului nu se va resimţi de către cetățeni. „Cetățenii plătesc aceeași taxă, iar Trezoreria va plăti diferența”, a spus el. Reamintind că taxele de poduri și tuneluri au fost actualizate la 1 ianuarie 2024, Sarıgül a declarat că prețurile sunt realiniate la fiecare trei luni la cursul de schimb curent, în conformitate cu contractul încheiat cu companiile.