Franţa va aloca 5,1 miliarde de euro (2,1 miliarde de euro din fonduri europene) pentru construirea unui canal capabil să găzduiască nave de până la 185 de metri lungime și 11,40 metri lățime, ce pot transporta 4.400 tone de mărfuri. În practică, fiecare navă poate cuprinde volumul echivalent a peste 200 de camioane. Astfel, la finalizarea lucrărilor în 2028,  circa două milioane de camioane pe an pot fi scoase de pe autostrada de frontieră dintre Franța și Belgia.

Proiectul francez, a cărui lucrare a început de curând, se referă la construcţia unui canal navigabil de-a lungul Senei, numit Sena-Europa de Nord, care va ajunge din inima Franței în Belgia și Olanda.

Lucrarea faraonică de 107 km care va lega râul Oise de canalul Dunkerque-Escaut, de la Compiègne la Aubencheul-au-Bac, lângă Cambrai, va necesita construirea a șapte chei și 63 de poduri (inclusiv trei poduri-canale care se întind și ele pe 1.300 de metri) și va implica și abaterea unui râu.

Porturile din Marea Nordului, Rotterdam și Anvers, privesc proiectul cu mare interes, interpretându-l ca pe o modalitate de a transmite trafic nou dintr-una dintre cele mai bogate regiuni din Europa, care are în prezent doar Le Havre ca port. Mai mult, este deja prevăzută un fel de balanță comercială, având în vedere că sunt așteptate bunuri alimentare și, în special, cereale din Franța, în timp ce în direcția opusă, din Belgia spre sud, ar circula în principal produse chimice.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare