Noile scenarii geopolitice impuse de război au ca efect pozitiv accelerarea proiectelor deja planificate, care așteaptă să devină operaționale. Printre acestea se numără un nou coridor care traversează în diagonală toată regiunea centrală a Ungariei, evitând tranzitul de la nodul feroviar al capitalei Budapesta, pentru a realiza o legătură de mare capacitate de marfă între Austria și Slovacia pe de o parte și Marea Neagră și Balcani pe de altă parte, cu conexiuni spre Asia și Turcia.

Noua relație feroviară, care face parte din coridoarele TEN-T, ocolește Budapesta dinspre sud şi are o lungime cu puțin peste 200 km. Aceasta porneşte de la Szolnok, în centrul Ungariei, ajunge la Győr, principalul nod de nord-vest al Ungariei și aproape de granița cu Austria și Slovacia, nu departe de Viena și, respectiv, Bratislava. Prin aderarea la rețeaua națională de căi ferate, ruta va constitui un coridor în toată țara, începând de la vest în Győr, până la extremul est la granița cu Slovacia și Ucraina, reprezentată de nodul Záhony.

Şantierele vor fi deschise cât mai curând pe tronsonul central, lung de aproximativ 60 km, între Kecskemét şi Adony. Autoritățile maghiare estimează că întreaga linie dintre Szolnok și Győr va fi finalizată până în 2030. Numeroase lucrări de artă urmează să fie realizate de-a lungul traseului, inclusiv un nou pod feroviar peste Dunăre.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut