UPS va achiziționa peste 3.700 de vehicule care utilizează combustibili alternativi în acest an, care vor fi folosite în SUA și Europa. UPS deține una dintre cele mai mari și mai diverse astfel de flote din industria transporturilor, cu peste 13.000 de vehicule care utilizează combustibili alternativi și tehnologii avansate. Doar în Europa, UPS operează peste 300 de vehicule cu combustibil alternativ.

UPS are o lungă istorie în dezvoltarea, implementarea și promovarea unui transport mai sustenabil. De la înființarea din anul 2000, flota de vehicule UPS care utilizează combustibili alternativi a parcurs peste 4 miliarde de kilometri la nivel global. Anul trecut, au fost achiziționați peste 590,5 milioane de litri de combustibili alternativi, reprezentând 26% din consumul total pentru operațiunile la sol, în creștere față de 22% în 2020.

Încă din 2016, UPS și-a stabilit obiective clare de sustenabilitate. „Circa 60% din emisiile noastre directe provin din activitatea aeriană și 40% din operațiunile la sol. Dintre acestea din urmă, majoritatea sunt generate de flota de vehicule, în timp ce 10% provin din depozite. Obiectivul nostru major este de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Până la acea dată, ne-am setat un alt obiectiv pentru 2025, și anume să utilizăm 40% combustibili alternativi și 25% energie regenerabilă în facilitățile noastre. Până în 2035, ne propunem să utilizăm 30% combustibil sustenabil SAF în operațiunile aeriene și să îmbunătățim cu 50% intensitatea emisiilor de carbon pentru fiecare colet transportat”, spune Peter Harris, vicepreședinte pentru sustenabilitate internațională al UPS.

Potrivit Institutului de transport din Salonic, între 20% și 30% din emisiile de CO2 dintr-un oraș provin din livrările last-mile. Totodată, un studiu recent al companiei de consultanță McKinsey relevă că, fără înverzirea sectorului de logistică, emisiile de CO2 ar putea crește cu 25% în unele centre ale orașelor până în 2030, ca urmare a creșterii explozive a e-commerce în timpul pandemiei.

În Europa, UPS utilizează vehicule electrice în operațiunile sale din Germania (peste 50 de unităţi), Olanda, Franța și Marea Britanie (34). De asemenea, UPS s-a angajat să achiziționeze 10.000 de vehicule electrice de la start-up-ul tehnologic Arrival din Marea Britanie.

De asemenea, UPS a studiat și testat și alte surse alternative de combustibili, precum hidrogenul. „Am utilizat H2 în câteva teste în SUA, în aprilie 2021, pe vehiculele care transportă colete, iar în Los Angeles pe vehicule grele şi am observat că există şi plusuri și minusuri. Pentru o flotă la sol există în mod clar un avantaj în ceea ce privește durata de alimentare și autonomia, dar există și un mare dezavantaj, deoarece pilele de combustie cu hidrogen sunt mai puțin eficiente decât vehiculele electrice cu baterii. Din punct de vedere al preluării și livrării, electricul e lider acum, iar hidrogenul este încă departe, dar rămânem deschiși. Hidrogenul are un potențial mare atunci când vorbim de anumite părți din operațiunile noastre globale care nu pot fi electrificate în mod rezonabil, cum ar fi zona aeriană și transportul maritim”, adaugă Peter Harris.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut